Un prim gand si cum iti alegi firma de web
Se zice ca dupa ce sparge gheata sefu’, trebuie musai sa il urmeze si ceilalti directorasi si membri ai minunatei echipe Anadeea, nu? Ei bine, iata-ma ca scriu si eu, in sfarsit, pe blogul nostru. Scriem cu entuziasm pentru ca acum putem sa povestim tot ce se intampla zi de zi, ce proiecte mai finalizam, ce proiecte ne dau emotii si cat de mandri suntem de clientii nostri.
Apropos de clienti!
Stii ce mi se pare cel mai dificil si in acelasi timp surprinzator in castigarea unui client?
Faptul ca cei mai multi parteneri au luat decizia de a lucra cu noi subiectiv. E si normal! Nimeni nu vrea sa lucreze cu o masinarie de trimis mail-uri sau cu un robot.
Clientii chiar au nevoie de toata atentia pe care le-o poate oferi cineva. Asa ca, pe langa solutiile tehnice, incercam cu tot sufletul sa le oferim si atentia de care au nevoie inainte si dupa finalizarea proiectului.
Rezultatul acestei politici si a faptului ca incercam (si chiar ne iese) in permanenta sa ne imbunatatim serviciile este ca majoritatea partenerilor nostri nu s-au oprit la a ne solicita dezvoltarea unui singur magazin virtual, unii dintre ei ne-au cerut si alte magazine, altii ne-au solicitat update-uri si multe altele.
Dar sa revin la tema de baza a post-ului meu: cum iti alegi firma de web careia ii incredintezi dezvoltarea proiectului mult dorit?
Pe cat de mult ma bucur de rezultatele clientilor mei, pe atat de rau imi pare pentru firmele care ajung pe mana neprofesionistilor (si in acest caz am gasit o solutie: “Programul Rabla pentru Magazine Virtuale” despre care vei putea afla pe www.e-vo.ro )
A nu se intelege ca voi incepe sa turui verzi si uscate despre incompetenta altor firme (desi ar fi tentant).
Ne respectam concurenta, insa doar pe cea reala. Cred ca multe firme trebuie in primul rand sa invete sa isi aleaga partenerul ideal cand vine vorba de un magazin virtual.
De aceea am sa fac o lista cu principalele calitati pe care trebuie sa le aiba furnizorul unor astfel de servicii si ce trebuie verificat (fara omisiuni!):
1. Cel mai important! PORTOFOLIUL de clienti si REZULTATELE lor.
Daca o firma are multi clienti, dar fara rezultate… mai ganditi-va o data.
ATENTIE! Rezultatele se comensureaza in primul rand in vanzari, care sunt generate de un numar mare de vizitatori obtinuti natural datorita bunei pozitionari pe Google si datorita unor campanii de promovare eficiente.
2. Raportul calitate – pret.
Inainte de a spune ca un serviciu este scump sau ieftin, urmareste cu atentie functionalitatile, calitatea si rezultatele altor clienti ai firmei care au beneficiat de aceeasi solutie.
Daca ai nelamuriri, nu te sfii sa ceri mai multe informatii, te pot ajuta.
3. Daca agentul de vanzari iti spune ca solutia pe care vrei sa o cumperi are OPTIMIZARE GOOGLE (si pentru alte motoare de cautare / vezi ce inseamna mai intai optimizare google.)
Nu trebuie sa te entuziasmezi prea tare pana nu ti se dau cateva exemple concrete.
Optimizarea pe un site poate fi mai puternica, sau mai slaba.
Depinde! Depinde de tipul de magazin virtual pentru care optezi si depinde mai ales de experienta firmei de web design care urmeaza sa iti realizeze proiectul.
4. De asemenea, un aspect foarte important este sa beneficiezi de client service de calitate, suport tehnic eficient si prompt si consultanta.
Nu oricine are capacitatea de a oferi consultanta pentru business-ul tau online.
Alege cu atentie.
In plus, poate la un moment dat vei avea nevoie de un sfat sau pur si simplu vei dori o imbunatarire.
Daca astepti 2 saptamani sa ti se raspunda la un mail, deja ceva nu e in regula.
Timpul de raspuns pentru o solicitare este in general de 24 - 48 de ore de la trimitera e-mail-ului.
Dragii mei, cam atat pentru astazi.
Sper sa va fie de folos aceste sfaturi, iar daca mai imi vine ceva interesant in minte, va tin la curent!
Momentan, back to work! Clientii mei dragi ma asteapta!