Google PageRank pentru magazinele virtuale: un pas inainte, doi inapoi sau aveti grija cu cine faceti SEO
Vrem sau nu, Google ne omoara mai tot timpul. Recent lansatul Penguin 2 aduce o noutate interesanta in lupta contra SEO SPAM: linkurile externe cate site-ul tau nu nu mai ca nu iti mai aduc niciun beneficiu dar iti pot crea declasari grele. Ai grija cine te-a linkuit ca s-ar putea sa te arzi.
Putina istorie PageRank
Google a dat lovitura pe piata motoarelor de cautare prin multe inovatii; poate cea mai importanta a fost Google PageRank. Cum functioneaza (mai bine zis cum a functionet la inceput)? Cu cat exista mai multe linkuri catre site-ul tau, cu atat acesta e considerat mai valoros; e ca si cum site-ul tau e atat de bun incat o multime de posesori de site-uri simt nevoia sa isi directioneze vizitatorii catre tine. A urmat nenumarate modificari, imbunatatiri, experimente etc.
Baietii destepti
Ce au facut baietii destepti, posesori de site-uri sau administratori de campanii SEO? Link Bilding. Adica au inceput sa construiasca linkuri; platite sau gratuite, din Vietnam, Bolintin, Patagonia; de pe site-uri de doi bani sau valoroase (pe bani de cele mai multe ori). Sute, mii, milioane de linkuri. Rezultatul: o pozitionare mai buna rapid.
In ceva ani, marele si atat de bine-intentionatul PageRank a devenit din ce in ce mai penibil.
Imperiul contraataca
Google a vazut si a reactionat in multe feluri; usor-usor le-a dat in cap acestor baieti destepti. Cea mai noua inventie, Pinguin 2, TE PENALIZEAZA PENTRU LINKURI DE PE ALTE SITE-uri CATRE SITE-ul TAU.
Cine a facut link bilding acum trebuie sa se apuce de link de-bilding (exista un tool disponibil in Web Masters Tool, care te ajuta sa faci asta; parerea noastra: foarte greu de gasit, foarte greu de utilizat).
Continut, continut, continut. Nou si de calitate
Suntem intrebati mai tot timpul “cum fac sa dau mai bine in Google”? Raspunsul nostru e acelasi mereu: continut. Scrie, pune poze, nu exagera in cuvinte cheie. Fa lucrurile corect si rezultatele o sa apara. In timp, e drept, dar solid si fara caderi spectaculoase.
Ai grija cu cine faci SEO. Te poate costa mai mult decat crezi!
Pe parcursul anului trecut modificarile Google s-au axat pe cresterea valorii continutului on-page. Se pare ca cei de la Google declaseaza PageRankul si se intorc la continut. Se vrea astfel creearea unui cadru echitabil si o batalie in calitatea site-lui nu a numarului de linkuri din afara. Mai mult chiar, cei care au construit retele masive de asemenea linkuri se vor trezi ca munca lor are ca unic rezultat doar masuri punitive.
Google intentioneaza sa dea credit continutului originial, de calitate, care ar trebui sa apara in cautari primul in fata continutului creat superficial, de fatada, din cateva cuvinte cheie si promovat superficial prin “fumul si oglinzile” unor metode SEO dubioase.
Search Engine De-Optimization – noul concept de optimizare a site-ului
In ce consta SED: practic este vorba despre DEZ-optimizarea excesiva a site-ului pe care il detineti, in eliminarea tuturor elementelor care ar putea dauna sanatatii site-ului.
SED ar trebui sa fie de acum o considerenta importanta in structurarea site-ului dumneavoastra. In momentul in care decidem sa cream un site/magazin online, trebuie sa fim constienti ca el este supus regulilor in schimbare ale lui Google si ca paginile sale nu vor ramane intotdeauna la fel.
Nici marfa cand o asezam in raft dupa ce am deschis un magazin, nu ramane la fel nu? O mai mutam, o mai stergem de praf, mai lustruim si scoatem in fata produsul cu potentialul cel mai ridicat de vanzare.
Penalizari Google: Important!
Penalizarile Google luate individual sunt infime, dar cumulate produc multa paguba! Google penalizeaza incercarile de supra-optimizare a continutului site-ului. Primul lucru pe care ar trebui sa-l faceti este sa treceti prin fiecare pagina a site-ului/ magazinului si sa revizuiti in text orice elemente care ar putea atrage penalizarea pentru supra-optimizare.
Aveti mai jos o lista a tuturor lucrurilor din pagina pe care sa le urmariti si sa incercati sa le eliminati:
1. Titlurile hyperlink: Folosirea titlului – elemente din link continand text cu exact cuvintele cheie sau fraza cheie exacta. Folositi titluri legatura cu prudenta!
2. Link-uri interne: a se evita frazele exacte care contin cuvinte cheie. Acest lucru poate trece drept supra-optimizare. Luati in considerare inlocuirea acestora cu propozitii sau fraze mai naturale, ale limbajului comun uman: Read more, More info, Click here etc.
3. Image Alt Tag – adaugarea textului pertinent pentru descrierea unei imagini este permisa. Adaugarea cuvintelor cheie exacte, texte promotionale nu este permisa.
4. Bolduirea si emfaza cuvintelor cheie – pastrati aceasta tehnica pentru punctele din text care chiar trebuie scoase in evidenta, nu folositi tehnica doar pentru scoaterea in evidenta a cuvintelor cheie.
5. Keywords Tag – Taguirea cuvintelor cheie – Google nu o mai foloseste de ceva vreme deja, iar prezenta tagurilor pe cuvinte cheie in site poate fi vazuta ca un indicator al eforturilor dumneavoastra de supra-optimizare.
6. Description Tag – taguri de descriere. SEO = zero la Google. Degeaba va mai chinuiti. Google spune ca in unele cazuri, negenerand descrieri taguite pe pagina, veti reiesi mai bine in pagina de cautare si asta dintr-un motiv foarte simplu: Google isi ia singur cuvintele cheie dupa care veti fi regasiti. Nu mai trebuie sa I le indicati. Apoi Google reda rezultate relevante in pagini din site-uri care contin fraza cautata de utilizator.
7. Link-urile. Ca unealta de promovare link-urile trebuie sa fie calitative si NU cantitative. Cantitatea nu mai are relevanta. Daca va ganditi sa va concentrati eforturile catre inscrierea in 1 miliard de directoare de trafic, poate ca e mai bine ca ati ajuns la acest articol. Va irositi timpul degeaba.
Link-urile trebuie sa fie putine, foarte “curate” si provenite din surse de incredere. Cea mai severa dintre penalizari este cea pentru link-uri de calitate scazuta. Era generarii milioanelor de link-uri pentru cresterea Google Rank-ului este demult depasita.
Atentie! Daca ati avut in trecut contracte de promovare a site-ului in care vi se construiau retele de link-uri luna de luna – vi se facea Link Building – cred ca aveti niste probleme serioase de rezolvat acum.
Asadar, mare atentie cu cine faceti SEO si ce solutii fabuloase va sunt prezentate ca aducatoare de rezultate rapide in Google. Asa ceva NU EXISTA! Sfatul nostru este sa va ganditi de doua ori inainte de a cumpara aceste solutii.
Este de preferat sa conlucrati cu o agentie specializata care va poate invata ce este recomandat sa faceti pentru imbunatatirea acestuia si sa priviti cu putin mai mult skepticism solutiile fabuloase care vi se ofera din toate partile. De acum, ce este FABULOS, nu este tocmai bun pentru sanatatea afacerii online.