Ce calitati trebuie sa aiba un magazin virtual?
Sunt absolut convinsa ca la aceasta intrebare un procent considerabil din totalul comerciantilor din Romania ar ridica din umeri, dar un procent poate la fel de mare ar spune: “Sa fie frumos si ieftin! Mai mult ieftin de preferat ca e criza!”. Mai exista acel procent micut, care chiar stiu ce sa ceara, cunosc importanta dezvoltarii afacerii online si mai stiu si sa isi aleaga furnizorii de servicii.
Pana acum 10 minute eram foarte contrariata si mai, mai ca incepusem sa scriu despre faptul ca oamenii nu vor sa se informeze… Acum constat cu intristare ca nu prea se gasesc articole despre calitatile pe care trebuie sa le aiba un magazin virtual.
Credeam ca sunt una dintre cei multi care au scris pe tema asta. Imi pare rau sa vad ca nu e asa. Probabil presa este mult prea ocupata cu cifre si imbacsita de atata politica pentru a mai incerca educarea si in acest sens!
Am folosit urmatoarele cautari: ce calitati trebuie sa aiba un magazin virtual, ce calitati trebuie sa aiba un magazin online (ce ar intreba un om obisnuit, de altfel), calitatile unui magazin online, calitatile unei platforme de magazin virtual, calitatile unui site de vanzari online, site de vanzari calitati, calitatile unui site de vanzari s.a.
In fine, lasand la o parte lipsa surselor de informare in acest aspect, am sa trec la subiect.
Magazinul tau virtual trebuie sa aiba cel putin urmatoarele calitati:
- grafica potrivita business-ului tau
- simplitate in navigare (nu uita de principiul 3 click-uri maxim! Un internaut nu trebuie sa dea mai mult de 3 click-uri pe site-ul tau ca sa ajunga la produsul dorit!)
- intuitivitate in urmarirea pasilor catre finalizarea comenzii
- incarcare rapida a site-ului in browser (Atentie! Faptul ca ai un numar mare de produse in site nu este o scuza pentru faptul ca site-ul tau se incarca greu)
- site-ul tau de vanzari trebuie sa fie capabil sa prezinte atractiv promotiile si noutatile
- sa fie administrabil (e foarte important sa iti poti adauga oricate produse, categorii sau articole doresti)
- sa fie usor de administrat, astfel incat chiar si o persoana fara prea multe cunostinte in domeniu sa se descurce.
- sa fie foarte usor de gasit in motoarele de cautare (adica sa aiba SEO / optimizare pentru motoarele de cautare)
Am trecut pe ultima pozitie optimizarea pentru motoarele de cautare pentru ca aceasta este practic inima unui site de vanzari online si o sa tratez separat acest subiect in articolul urmator de pe blog.
Citeste despre SEO si optimizarea E-vo pentru Google aici