SEO in-site pe platforma EvoX (2). Adaugarea brandurilor
Continuam azi seria de articole inceputa in 5 august (Optimizarea Google a magazinului...) cu sectiunea dedicata adaugarii brandurilor (producatori, furnizori etc). Odata finalizata structura categoriilor si subcategoriilor trecem la pasul urmator: branduri.
Notorietatea este una din componentele foarte importante ale increderii consumatorilor. In foarte multe cazuri alegem produsele sau serviciile pe care le cumparam si consumam dupa notorietatea brandului, dupa cata incredere avem in brandul respectiv.
Orice posesor de afacere (in cazul nostru de magazin virtual) trebuie sa se folosesca de notorietatea brandurilor pe care le comercializeaza in relatiile cu potentialii cumparatori. Nu-i asa ca ati vazut prin magazinele mai mari sau mai mici de de IT panouri, afise, calendare cu MAC-uri (calculatoarele alea albe si frumoase de la Apple)? Nu-i asa ca ati avut macar odata parte de replica vanzatorului: "E drept ca face 500 de EURO, da' e iPhone?" Nici partonul magazinului nici vanzatorul nu sunt angajati la Apple dar ei se folosesc de reputatia lui pentru a-si vinde produsele. O prezentare buna facuta brandului Apple transfera notorietatea acestuia catre client iar clientul ajunge sa nu mai cumpare din magazinul X ci sa cumpere un Apple.
Am facut aceasta introducere mai extinsa ca sa ma fac bine inteles: brandurile pe care le comercializati pe magazinul online au nevoie de o imagine pe masura notorietatii lor. Drept urmare toate produsele adaugate in modulul de administrare trebuie sa aiba un brand asociat. Chiar si in cazul produselor no-name (produse "pe vapor" de catre companii de care nu auzit nimeni) ar trebui sa fie asociate unui brand. Sistemul complex de filtrare pe care il au la dispozitie vizitatorii dvs. o sa ii ajute rapid sa gaseasca produsele dorite si sa vada sau excluda brandurile care ii intereseaza sau nu.
Numele brandului
Numele sub care este cunoscut brandul respectiv, fara "artificii sau inovatii". Este cel care formeaza toate elementele importante ale paginii de brand din punct de vedere SEO: linkul din meniurile de navigare, URL-ul paginii, tagul H1 si meta title, description si keywords.
Exemplu: Samsung
Poza (logo)
Cautati si alegeti o fotografie clara, de calitate buna si actualizata a logo-ului brandului respectiv. Acest simbol este cel mai usor de recunoscut de catre consumatori.
Descrierea brandului
In 99% din cazuri, administratorii magazinelor online aleg fie sa nu completeze acest camp fie sa faca un copy / paste scurt de pe site-urile de prezentare a brandurilor respective. Lipsa descrierii ar trebui exclusa din start. Si in cazul mai sus amintitelor produse oferite de companii no-name va recomand sa scrieti cateva cuvinte.
Exemplu: Brandul NO NAME este mai putin cunoscut pe piata din Romania. Magazinul nostru a semnat in anul 2001 un contract de distributie a acestor produse datorita preturilor foarte bune pe care vi le putem oferi. Calitatea produselor este de nivel mediu dar din experienta pe care o avem va asiguram ca reprezinta solutii fiabile in cazul in care bugetul dvs. este limitat.
In cazul deja consacratului copy / paste, este sa zicem OK (nu suntem chiar toti Sadoveanu...). Am insa o precizare importanta de facut: clientii dvs. sunt mai interesati de relatia dvs. cu brandul respectiv decat de o prezentare seaca.
De exemplu, potentialii cumparatori trebuie sa stie ca pot cumpara in siguranta de la dvs. aceste produse, ca vindeti produsela brandului de 5 ani, ca ati obtinut premii, recunoasteri, aprecieri de la brandul respectiv, ca sunteti distribuitor autorizat, ca produsele sunt originale si ca aveti un contract prin care vor beneficia de garantie etc.
Revenind la copy / paste, va recomand sa aduceti ceva original prezentarilor preluatre de pe site-urile altora. Odata ca acestea sunt de cele mai multe ori seci, mult prea laudative si a doua ca avem nevoie si de continut original.
Exemplu: Magazinul nostru online este partener Apple incapand din 1998, atunci cand am devenit distribuitor autorizat. In anul 2002 am obtinut titlul de Partener de incredere datorita volumului de vanzari realizat, relatia speciala pe care o avem de atunci cu Apple permitandu-ne sa livram in maxim 48 de ore produsele pe care le comandati de la noi. Toate produsele prezentate pe site-ul nostru sunt originale, fiind insotite de certificat de garantie.