De ce grafica personalizata pentru platforma EvoX costa in plus
Imi plac magazinele virtuale care arata bine, care au personalitate, care te imbie sa ramai pe ele, sa dai click, sa adaugi in cos si sa finalizezi comenzi. De aceea, cand am desenat grafica pentru platforma EvoX, am stat cateva zile bune pe ea; am testat mai multe variante, am aruncat la cos cateva, am selectat, am sters tot si am luat-o de la capat. Pana la urma a iesit asa cum mi-am dorit (o puteti vedea pe www.demo-e-vo.ro): aerisita, eleganta, simplu de navigat, cu focus pe elementele cheie din fiecare pagina (cel mai mult pe adauga in cos, normal!).
Asa cum este firesc, pentru fiecare site nou pe care il lansam producem o versiune grafica adaptata pe cerintele domeniului respectiv pornind de la elementele grafice specifice clientului si de la preferintele acestuia (logo, manual de identitate vizuala, gama de culori, simboluri si fonturi agreate). Doar nu facem doua site-uri la fel :).
Personalizarea magazinului virtual pe template-ul EvoX
Acest tip de personalizare, pe care o sa-l numesc varianta grafica personalizata (design) pe template-ul EvoX, este inclus si garantat contractual in pretul de vanzare al platformei. Exista cateva avantaje certe pentru site-urile create astfel: fara costuri suplimentare, gata foarte repede, versiune testata deja care nu implica teste suplimentare si remedierea eventualelor bug-uri sau scapari. De precizat ca, in cazul in care ni se cer modificari minore pentru personalizarea pe template-ul EvoX, le facem repede si fara sa le tarifam.
Majoritatea magazinelor virtuale pe care le cream se incadreaza in acest tip de personalizare grafica. Ne-am intalnit insa si cu clienti mai pretentiosi (bravo lor!) care vor mai mult decat atat: grafica personalizata de la A la Z. Daca in situatia de mai sus lucrurile sunt simple, aici treburile se complica putin.
Personalizarea integrala a magazinului virtual este foarte buna si costa in plus
Asa cum este normal, clientii mai pretentiosi isi doresc o altfel de personalizare. Mai exact un site unicat, care sa nu semene cu nici un alt site (fie din portofoliul nostru sau nu), desenat de la zero pe o versiune grafica diferita de ce presupune template-ul EvoX.
Nu o sa intru in detalii privind motivatia lor deoarece este diferita de le caz la caz. O sa incerc sa explic de ce o asemenea versiune grafica presupune bani in plus (avem situatii in care costul pentru grafica a depasit costul magazinului virtual).
Pe scurt, pentru a produce o versiune de grafica unicat noi consumam timp, creier suplimentar, iar, asa cum stie orice afacerist, timpul si neuronii consumati costa bani.
Cum se produce o varianta personalizata pentru un site
In primul rand este necesara una sau mai multe discutii preliminare in care noi trebuie sa intelegem ce vrea clientul. In cadrul acestor discutii creionam dorintele acestuia si ii intelegem asteptarile.
Apoi este necesar un studiu al nisei pe care activeaza magazinul online. Nimeni nu ar vrea un site "personalizat" care sa semene cu unul deja existent. Revin, scopul nostru comun este sa producem un site unicat.
Dupa accea se trece la treaba si intra in scena graficianul. Cu informatiile adunate de la client acesta incepe se deseneze site-ul in Photoshop. Un grafician bun si experimentat, asa cum sunt cei cu care lucram noi, are nevoie de 2-3 zile pentru a intelege, a se documenta si a produce designul (si ma refer deocamdata doar la home-page).
Propunerea grafica care vine de la grafician merge la client care, impreuna cu un managerul nostru de proiect, o analizeaza si stabilesc daca este OK sau nu. De cele mai multe ori pe aceasta prima varianta sunt necesare modificari si retusuri. Deci, inapoi la grafician apoi iar la client pana decidem de comun acord ca totul este asa cum trebuie.
Odata aprobata propunerea de design graficianul trebuie sa deseneze inca ceva: paginile de categorie de produse, pagina de produs, pagina de articol etc. Acestea intra si ele in fluxul urmat de home-page (client, retusuri, aprobare).
Numai dupa ce au fost parcurse toate aceste etape, site-ul pleaca la programator. Acesta are sarcina de a transpune intocmai grafica aprobata de client pe scriptul magazinului virtual.
Timpul alocat poate varia de la doua-trei zile la doua saptamani, in functie de complexitatea designului. Se fac modificari de afisare, navigare, facilitati, functionalitati, script etc. Acestea atat pe versiunea pentru desktop cat si pe versiunile pentru mobil si tableta.
Dupa ce si-a terminat treaba si programatorul, site-ul care este de acum functional se testeaza intern de catre noi si, dupa ce constatam ca este OK, se prezinta clientului. O noua discutie, o noua evaluare, un nou set de ajustari / modificari de data aceasta in ce priveste functionarea si programarea.
Spuneam mai sus ca unul din avantajele implementarii magazinului virtual pe pe template-ul EvoX este acela ca se merge pe o cale batatorita, care nu mai are nevoie de fazele de testare. De data aceasta nu mai este asa; fiind vorba de scripturi scrise de la zero se mai pot strecura mici erori sau greseli. De aceea testarea atat de catre noi cat si de catre client este o etapa obligatorie.
Dupa ce s-a incheiat si aceasta ultima etapa, noi consideram ca proiectul poate fi lansat online. Deci, stimate client, spor la treaba, vanzari multe si numere mari!
Sa recapitulam...
Grafica personalizata costa pentru ca inseamna mai multe discutii cu clientul (mai mult timp consumat de managerul de proiect), mai mult timp consumat de grafician, mai mult timp consumat de programator. Rezultatul? Mai putini bani in buzunarul clientului dar cu un proiect unicat, care nu seamana cu niciun altul.