SEO - in site pe platforma EvoX(3). Adaugarea facilitatilor de produs
Imi revine sarcina de a va vorbi eu despre facilitatile de produs, continuand astfel seria de articole despre SEO in-site. Dupa categorii, subcategorii si branduri ne oprim si asupra facilitatilor. Va prezentam mai jos cam ce aveti de facut pentru atragerea clientilor prin prezentarea corecta a avantaje la cumparare.
Comenzile tale online pot depinde de o imagine de 50 pixeli
In urma monitorizarii a 5 magazine online pe durata a cateva luni consecutive am constatat ca aproximativ 30% din vizitatorii paginilor de produs au dat click-uri pe iconurile de facilitati. In top sunt cele legate de transport, livrare si garantie. Din pacate nu toata lumea foloseste la maxim beneficiile pe care le ofera acesti 50 de pixeli; pentru noi e clar ca facilitatile va pot genera mai multe comenzi decat v-ati fi imaginat.
Stiu ca nu o sa va placa dar e musai sa incepem ca la scoala printr-o definitie :) pentru a va da seama despre ce vom vorbi de aceasta data.
Facilitatile sunt acele mentiuni din pagina de produs, sub forma de mici imagini, care, la click, il informeaza pe client despre beneficiile pe care le are cumparand produsul respectiv.
Exemplu: Garantie 5 ani, Produs cadou, Transport gratuit etc.
Pentru ce avem nevoie de facilitati si cum le transformam in instrumente de vanzare?
In primul rand, sunt importante pentru clienti. Ei sunt cei care beneficiaza de avantajele pe care le oferim noi alaturi de produsul dorit. Facilitatile bine gandite, asezate "strategic" langa produsul cautat, ofera informatii suplimentare menite in a-l determina pe client sa mearga mai usor catre finalizarea comenzii online.
Mai apoi, textul original care descrie facilitatea va contribui si el intr-o anumita masura la optimizarea Google a magazinului (SEO in-site).
Adaugarea facilitatilor (Setari produse --> Adauga facilitate)
Nume facilitate - denumirea facilitatii: se scrie scurt, clar si concis
Exemplu: Livrare in 24 ore
Poza:
Imaginile facilitatilor se adauga dupa ce acestea au fost pregatite in Photoshop. Este bine ca toate facilitatile sa aiba aceeasi dimensiune si sa fie create sub forma de iconuri. Exemple gasiti si pe demo-ul EvoX in pagina de produs.
Descriere facilitate
Nu scrieti descrierea facilitatilor pentru Google, ci pentru vizitatori. Clientul este interesat de ceea ce ii oferim noi pe langa produsul pe care oricum doreste sa il comande. Daca va considera ca are avantaje la cumparare, atunci afacerea este ca si facuta!
Descrierea perfecta nu este aceeasi cu titlul facilitatii ci detalierea acelui avantaj. O descriere prea scurta trece drept neinteresanta si neexplicativa. Asa cum scriem de fiecare data, nu insirati cuvinte cheie fara rost.
Descrierea facilitatii este afisata la click pe iconul din pagina de produs si se va deschide sub forma de mica fereastra pop-up in mijlocul ecranului. Recomandarea mea este ca descrierea facilitatii sa contina o chemare la actiune: "Cumpara acum si...", "Comanda acum si primesti...", "Profita acum!"
Exemplu corect: Comanda acum de pe magazinul nostru online si acest produs poate ajunge la tine in maxim 24 ore!
Exemplu incorect: Livrare in 24 h
Clientul nu intelege nimic diferit din descriere, nici avantajul de a comanda de la noi.