Tu iti trimiti clientii la concurenta?
Companiile care ignora sau nu cred in imaginea online isi trimit zilnic clientii catre concurenta, asta spune un studiu publicat in iulie 2013 de Mediascope. Imi vine totusi greu a crede ca inca mai exista in piata companie care sa nu se fi gandit sau sa nu aiba in lucru un site sau un magazin online.
Cu toate acestea, concluziile pe care le trag din studiul mai sus amintit e un semnal de alarma pentru cine doreste sa il auda. Daca inca nu ai prezenta online, nu te duce la culcare in seara aceasta. Stai si informeaza-te ce inseamna si maine vino direct in agentie!
Piata online din tara noastra este de 1400 de ori mai mica fata de cea din Statele Unite, de aproximativ 300 de ori mai mica fata de cea din Marea Britanie si Japonia si de aproximativ 220 de ori mai mica fata de cea din Germania. De ce se intampla asta? In cea mai mare parte pentru ca romanii ar valorifica mai mult advertising-ul online daca educatia digitala ar fi un punct de atractie pentru directorii companiilor.
Vezi? Nu vorbim nici de bugete, nici de averi aruncate in online, ci de informare. Daca ai stii cat ai pierdut pentru ca nu ai fost cu 2 ani inainte vizibil online, oare nu te-ai apuca macar sa citesti ca sa stii daca mai e loc si pentru tine acum?
Tot in studiul Mediascope se arata ca romanii sunt pe locul al doilea in topul tarilor europene care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18,6 ore petrecute saptamanal pe Internet. Cu toate acestea se pare ca exista un segment de public cu care companiile nu comunica suficient.
Lipsa de cunoastere a metodelor de promovare online, lipsa curajului de a inova si tendinta de a alege canalele clasice de publicitate, outdoor si print, fluturasi, recomandari, eventual radio si TV, duc la fracturi in retinerea unui brand si la scaderea vanzarilor.
La final, intrebarea mea este simpla: tu cand vei incepe sa vinzi online?